Συχνές Ερωτήσεις (FAQ)

Ερώτηση: Εντάξει, έχω τον εγκαταστάτη και υπάρχουν προβλήματα είτε με την εγκατάσταση είτε με την εκκίνηση. Είμαι σίγουρος ότι τα έχω κάνει όλα σωστά μέχρι τώρα. Τι κάνω τώρα;
Απάντηση: Τέτοια συμπεριφορά μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους:
  • λειψά/λανθασμένα Tooltypes
    Μερικές διορθώσεις δεν θα τρέξουν σωστά (ή και καθόλου) εάν δεν ορίσετε τα σωστά tooltypes για το σύστημά σας. Διαβάστε τις οδηγίες για να μάθετε ποιά tooltypes υποστηρίζονται. Παραδείγματα από Tooltypes που μπορεί να βοηθήσουν είναι τα NoCache, NoVBRMove, NoAutoVec, PAL/NTSC, NoMMU.
  • το αρχείο readme που έρχεται με το πακέτο εγκατάστασης
    Αυτό συχνά εξηγεί μερικά συγκεκριμένα προβλήματα, κλειδιά ή tooltypes που πρέπει να οριστούν.
  • λάθος έκδοση του WHDLoad
    Οι περισσότερες εγκαταστάσεις χρειάζονται την τελευταία έκδοση του WHDLoad και δεν θα τρέξουν με μία παλιότερη. Ο χρυσός κανόνας είναι να έχετε πάντα την τελευταία έκδοση εγκατεστημένη.
  • το μηχάνημά σας δεν είναι συμβατό
    Ειδικά ένας 68040/060 CPU ή μερικοί επιταχυντές/άλλο hardware μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα. Δοκιμάστε να απενεργοποιήσετε όλο το επιπλέον hardware και δοκιμάστε να ξεκινήσετε την εγκατάσταση και πάλι.
  • μη υποστηριζόμενη έκδοση
    Πολλά εμπορικά παιχνίδια έχουν πουληθεί σε περισσότερες από μία έκδοση (έκδοση πλήρης τιμής/οικονομική επανέκδοση/έκδοση coverdisk, έκδοση PAL/NTSC,...). Φυσικά μία εγκατάσταση μπορεί να λειτουργήσει μόνο αν έχει γραφτεί ειδικά για μία έκδοση του παιχνιδιού. Εάν έχετε διαφορετική έκδοση του ίδιου παιχνιδιού, δεν θα δουλέψει. Σε αυτή τη περίπτωση, ο μόνος τρόπος να χρησιμοποιήσετε την εγκατάσταση είναι να επικοινωνήσετε με τον δημιουργό της εγκατάστασης και να του ζητήσετε να υποστηρίξει την έκδοσή σας. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο δημιουργός θα σας βοηθήσει και θα διορθώσει την έκδοσή σας, μέσα σε μερικές ημέρες.
  • παλιότερη έκδοση της εγκατάστασης
    Όταν εντοπιστεί και αφαιρεθεί ένα bug, η νέα έκδοση της διόρθωσης είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του WHDLoad. Πάντα προμηθευτείτε την τελευταία έκδοση της εγκατάστασης. Παρακαλώ σημειώστε ότι η τελευταία έκδοση δεν είναι πάντα αυτή στο Aminet. Μερικές διορθώσεις δεν κυκλοφορούν καθόλου στο Aminet, και πολλές κυκλοφορούν με μερικές εβδομάδες καθυστέρησης!
  • ανακαλύψατε ένα νέο bug
    Παρόλο που όλες οι διορθώσεις δοκιμάζονται πριν την κυκλοφορία τους, ένα bug ίσως να διαφύγει χωρίς να ανακαλυφθεί. Αν νομίζετε ότι έχετε ανακαλύψει ένα bug, γράψτε μία λεπτομερής αναφορά του προβλήματός σας στον δημιουργό της διόρθωσης. Για αυτό, χρησιμοποιήστε την φόρμα αναφοράς bug. Προσπαθήστε να αναφέρετε το πρόβλημά σας όσο ποιό ακριβές γίνεται. Αν δεν ενημερωθούμε για τα bugs δεν μπορούμε να τα διορθώσουμε. Σημείωση: Η ΜΟΝΗ σωστή τοποθεσία για αναφορές προβλημάτων/bug είναι η φόρμα αναφοράς bug και όχι το comp.sys.amiga.games γιατί δεν το διαβάζουν όλοι οι προγραμματιστές.
Ερώτηση: Έχω ένα παιχνίδι αλλά δεν μπορώ να βρω εγκατάσταση για αυτό.
Απάντηση: Κάντε μία λίστα των επιθυμιών σας. Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε παιχνίδια που είναι ήδη εγκαταστήσιμα στον HD από μόνα τους (αρχεία που αντιγράφονται και/ή εγκατάσταση που παρέχεται μαζί με το ίδιο το παιχνίδι) που έχουν προβλήματα (ακόμα και με απλά προβλήματα υποβάθμισης ή χωρίς έξοδο). Θυμηθείτε ότι ένα άτομο μπορεί να διορθώσει μόνο περίπου 25 παιχνίδια το χρόνο. Σημειώστε με προτεραιότητες ποιά είναι τα αγαπημένα σας (π.χ. ! και +) και ποιά όχι (-), και ελέγξτε ποιά παιχνίδια έχουν ήδη εγκαταστάσεις δίσκου.
Ερώτηση: Είναι δυνατόν να χρησιμοποιήσω το WHDLoad για την εγκατάσταση ενός demo/παιχνίδι που χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα;
Απάντηση: Γενικώς δεν είναι δυνατό για ένα demo/παιχνίδι που τρέχει μέσα στο WHDLoad να έχει πρόσβαση σε πράγματα του OS από έξω, από όπου έχει ξεκινήσει το WHDLoad. Εσείς ως συγγραφέας του αναγκαίου προγράμματος Slave πρέπει να διορθώσετε όλες τις προσβάσεις στο OS. Είτε απενεργοποιείτε τέτοιες προσβάσεις είτε πρέπει να τις εξομοιώσετε κατάλληλα. Για την εξομοίωση υπάρχουν τα αποκαλούμενα πακέτα KickEmu. Είναι διαθέσιμα για διαφορετικές εκδόσεις Kickstart (π.χ. 'Sources/whdload/kick13.s'). Χρησιμοποιώντας ένα image ενός πραγματικού kickstart, δημιουργούν ένα πλήρες περιβάλλον OS μέσα στη μνήμη του WHDLoad. Υπάρχει ένα επιπλέον αρχείο ReadMe σχετικά: 'Sources/whdload/kick.readme'.
Ερώτηση: Εάν το WHDLoad χρησιμοποιεί το MMU (η επιλογή NoMMU/S δεν έχει οριστεί και σε έναν 68030 η επιλογή MMU/S έχει οριστεί) υπάρχουν μικρά σφάλματα στα γραφικά και/ή στη μουσική (π.χ. Beast2). Είναι bug;
Απάντηση: Αυτό συμβαίνει κατά το φόρτωμα. Ο λόγος είναι ότι το WHDLoad πρέπει να απενεργοποιήσει τα interrupts κατά το φόρτωμα για μία μικρή περίοδο αν χρησιμοποιείται το MMU. Αυτή η συμπεριφορά δεν μπορεί να αλλάξει.
Ερώτηση: Όταν προσπαθώ να χρησιμοποιήσω το NTSC tooltype το WHDLoad εμφανίζει Guru.
Απάντηση: Υπάρχει ένα bug στο MCP 1.30 στον ScreenManager που προκαλεί τις κλήσεις OpenScreenTags του WHDLoad να αποτύχουν. Απενεργοποιήστε τον ScreenManager στο MCP για βοήθεια.
Ερώτηση: Όταν τρέχουν παιχνίδια λειτουργούν γρηγορότερα από το κανονικό (η μουσική ακούγεται παράξενη) και το κάτω μέρος της εικόνας λείπει. Έχω δοκιμάσει τα PAL & NTSC tooltypes αλλά τίποτα δεν βοήθησε.
Απάντηση: Αν χρησιμοποιείτε τον οδηγό οθόνης της Voodoo, απενεργοποιήστε το "FakeNativeModes" στα tooltypes του οδηγού οθόνης.
Κάποιος χρήστης ρωτάει: Σχετικά με την εγγραφή του WHDLoad, νομίζω ότι είναι σωστό να ζητάτε ένα κόστος shareware αλλά είναι κάπως άδικο στην δική μου περίπτωση, γιατί η παλιά έκδοση των WHDLoad Slaves δουλεύουν χωρίς εγγραφή και δεν εμφανίζουν το παράθυρο επιλογέα.
Αλλά πρόσφατα βρήκα ένα αυθεντικό παιχνίδι που περίμενα καιρό: το Shadowlands. Έχω εγκαταστήσει το παιχνίδι χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο WHDLoad-installer, αλλά χωρίς την εγγεγραμμένη έκδοση, δεν είναι δυνατή η αποθήκευση των θέσεων. Δεν υπάρχει ούτε επιλογή για αποθήκευση πίσω σε δισκέτες. Και αν σκεφτώ ότι τα 30 DM προστίθενται στη τιμή απλά για να έχω ένα παιχνίδι που παίζεται (λόγω της σημαντικής επιλογής αποθήκευσης) τότε αναρωτιέμαι γιατί αγόρασα το αυθεντικό, ακόμα και αν ήταν φτηνό!
Εντάξει, αν είχα και άλλα αυθεντικά που θα είχαν επιπλέον λειτουργείες μετά την εγγραφή, αυτό θα ήταν κίνητρο για εμένα για να εγγραφώ. Αλλά μόνο για ένα παιχνίδι;
Ο Harry απαντά: Το κόστος για την δουλειά μίας εγκατάστασης δεν μπορεί να εκτιμηθεί σωστά ούτως ή άλλως - άν βασίζονταν στον αριθμό των ωρών για τη δημιουργία των εγκαταστάσεων, τότε το WHDLoad θα είχε ένα μέσο όρο εγγραφής το κόστος των 150-200 DM.
Δουλεύω σε ένα παιχνίδι περίπου 15 ώρες κατά μέσο όρο (ομολογώ, κάνω μάλλον πολύπλοκα και περίεργα πράγματα) και συνχά περισσότερες. Για παράδειγμα έχω ξοδέψει 40 ώρες στο Unreal και ακόμα δεν έχει τελειώσει. Αλλά για αυτό, τα πράγματα είναι εντελώς ελεγμένα και τρέχουν (εκτός από μερικές περίεργες περιπτώσεις, μερικές φορές απλά δεν μπορώ να δω ποιό βαθεία σε ένα παιχνίδι ακόμα και αν έχω ασχοληθεί αρκετά - π.χ. Masterblazer & το highscore του).
Αν ζητάω 20 DM ανά ώρα (μία αρκετά φτηνή τιμή για τέτοια δουλειά στη Γερμανία) αυτό θα μας έκανε 300 DM ανά εγκατάσταση και πολλαπασιαζόμενο με 35 εγκαταστάσεις μας κάνει 10 kDM. *Στη πραγματικότητα* θα μπορούσα επίσης να βγάζω λεφτά από την αγορά με υποστήριξη προγραμμάτων για αυτό το χρονικό διάστημα.
Δεν με ενδιαφέρουν τα χρήματα, οπότε οι εγκαταστάσεις μου δουλεύουν πάντα με την παλιότερη δυνατή έκδοση, αλλά μην παραπονιέστε αν μία εγκατάσταση *πραγματικά* χρειάζεται μεγαλύτερη έκδοση (ειδικά οι δικές μου)... Απλά δείτε το κόστος εγγραφής ως ανταμοιβή για τις εγκαταστάσεις που έχουν ήδη γίνει.