Monitory/Freezery systému
Existuje řada softwarových freezerů. Použití těchto programů se hodí k výrobě
a odlaďování slavu a instalovaných programů. WHDLoad přímo podporuje HRTMon a ThrillKill.
Ostatní programy mohou být použity přes volbu NoTrapHandler/S
(ale to má pár nevýhod, samozřejmě). Jestli chcete přímou podporu pro nějaký jiný
freezer, můžete mě kontaktovat a pokud jsem toho schopen, dodám pro freezer podporu.
Na začátku WHDLoad zkouší, jestli je některý z podporovaných monitorů aktivní.
Pokud nějaký detekuje, koná pár zvláštních úprav - zapíná paměť používanou freezerem
jako korektní. Během běhu dema/hry přesune všechny NMI vyjímky na NMI vektor,
převzatý z tabulek freezeru. Pokud VBR přesouval WHDLoad (NoVBRMove/S není nastavena a CPU je aspoň 68010),
testuje to "FreezeKey" klávesu se stisknutými klávesami
a umožňuje přejít do monitoru.
HRTMon
Detekce v paměti je relativně bezpečná. Myslím, že bude fungovat i s budoucími
verzemi. Pokud WHDLoad používá MMU, nepřistupujte v módu s freezerem k paměti mimo
dané hranice, protože HRTMon nezvládá vyjímky access fault, sekne se.
V preferencích (HRTmonPrefs) musíte zatrhnout položku 'No VBR move', jinak
nebude možné aktivovat monitor po spuštění WHDLoad.
Po návratu z aktivovaného HRTmonu do programu běžícího pod WHDLoad si můžete
všimnout, že grafika není zobrazovaná správně. HRTmon totiž přepisuje některé
custom registry. Můžete tenhle problém obejít opětovným zadáním správné hodnoty
v HRTmonu, např. použít 'e $100 $5200' pro 32barevnou obrazovku předtím
než z HRTmonu vyskočíte.
HRTmon vestavěný do WinUAE může být detekován jen pokud byl HRTMon předtím
aktivován alespoň jednout (stiskem klávesy PgUp). Protože při první aktivaci
je nastaven NMI vektor a ten začne WHDLoad používat, aby nalezlo monitor.
ThrillKill
Tento freezer nemá žádnou použitelnou signaturu, takže WHDLoad zkouší kód.
Tato detekce nebude fungovat s novějšími verzemi.