Rejestracja

Aby uzyskać najbardziej aktualne informacje na temat rejestracji, proszę zajrzeć na stronę domową WHDLoad.

Aktualna wersja WHDLoad jest nieokrojona. Oznacza to, iż wersja niezarejestrowana nie posiada żadnych ograniczeń funkcjonalności. Jednak niektórzy autorzy przygotowują swoje pliki .slave w taki sposób, aby działały one jedynie z zarejestrowaną wersją WHDLoad. Aby przypomnieć Ci o obowiązku rejestracji, WHDLoad przy każdym uruchomieniu wyświetla okno informacyjne. Po zarejestrowaniu otrzymasz swój osobisty plik-klucz, który wyłączy wyświetlanie tego okna.

Plik-klucz, który otrzymasz po zarejestrowaniu, będzie działał ze wszystkimi przyszłymi wersjami pakietu WHDLoad.

Opłata rejestracyjna wynosi 30 USD lub 20 EURO. Jeśli pliku-klucza nie możesz otrzymać pocztą elektroniczną, powinieneś dodać 5 USD lub 5 EURO na pokrycie kosztów nośnika oraz opłat pocztowych.

Wpłaty można dokonać wysyłając pieniądze lub rejestrując się w Internecie (jednak wymaga to posiadania karty kredytowejlub konta w systemie PayPal). Jeśli chcesz zapłacić gotówką, wypełnij formularz rejestracyjny (w ISO-8859-2 lub AmigaPL) i włóż go razem z banknotami (bez monet!) do koperty (zawiń banknoty w papier) i wyślij wszystko na mój adres.

Kontakt

Poczta elektroniczna wepl@whdload.de
Strona domowa http://www.whdload.de/wepl/
Strona domowa WHDLoad http://www.whdload.de/
Adres pocztowy
Bert Jahn
Clara-Zetkin-Straße 52
Zwickau
08058
Germany

Informacje dodatkowe

Znajduje się tu trochę informacji o mnie i historii WHDLoad.
W trakcie nauki w szkole pierwszy raz zetknąłem się z elektroniką. Mój brat, który jest kilka lat ode mnie starszy, konstruował wiele urządzeń elektronicznych. Bardzo mi to imponowało, więc zacząłem robić to samo. Budowałem (lub próbowałem budować) wiele urządzeń elektronicznych, zaczynając od kilku migających diod LED po wzmacniacze i inne takie. Później komputery stały się popularniejsze, a ja uzyskałem dostęp do maszyny zwanej KC85. Pragnąłem mieć własny komputer, ale z wielu przyczyn było to niemożliwe. A więc zacząłem budować komputer w oparciu o schematy wydrukowane w niemieckim magazynie "Funkamateur". W tym okresie w Niemczech zaszły polityczne zmiany, efektem czego moja praca stała się bezużyteczna, więc zaprzestałem prac nad budową komputera. Od przyjaciela dostałem stary komputer CBM 3032 i zacząłem programować. Na początku w Basicu, a później w kodzie maszynowym (ze względu na szybkość działania). Napisałem fajną wersję Backgammona oraz szybki symulator gry "Life" (Cromwell). Jakiś czas później, w 1990 roku kupiłem swoją pierwszą Amigę, pięćsetkę. Miałem mnóstwo zabawy dzięki moim pierwszym grom: Corporation i RoboCop1. W tym okresie używałem mojej Amigi przeważnie do gier. Później zacząłem programować w asemblerze. Napisałem kilka małych programików, najbardziej znanym z nich jest prawdopodobnie WRip. Na Święta Bożego Narodzenia w 1994 roku zakodowałem pierwszych kilka bajtów WHDLoad. Powodem była gra Cannon Fodder 2, w którą to nie dało się grać z dyskietek. Jakiś czas wcześniej widziałem program instalujący grę Agony na dysk twardy i byłem pod wielkim wrażeniem. Zastanawiałem się jak to działało, gra nie uruchamiała się pod systemem, ale po zainstalowaniu pliki były odczytywane z dysku twardego. Po głębszej analizie zrozumiałem jak to działa i zacząłem pisać coś podobnego dla CF2. Kod, nieruszany przez długi czas, zalegał na moim dysku. W lutym 1996 roku zacząłem ponownie pracować nad nim. Miałem pomysł na program, który zawierałby wszystkie procedury degradujące i przełączające system, podobny do biblioteki, oraz inną część kodu (plik .slave), która powinna zawierać dane specyficzne dla programu do zainstalowania. Tak narodził się WHDLoad. Pracowałem nad stałymi podstawami WHDLoad. Napisałem programy instalujące dla Gods i Chaos Engine, i w sierpniu 1996 pierwsza publiczna wersja WHDLoad (0.43) została wysłana na Aminet. Nie otrzymałem zbyt wielu informacji o tej wersji, ale kontynuowałem pracę. Dodałem więcej opcji i usunąłem błędy. Na początku 1997 roku stworzyłem pierwszą stronę WWW dotyczącą WHDLoad. W kwietniu 1997 roku skontaktowały się ze mną pierwsze osoby zainteresowane pisaniem programów instalujących wykorzystujących WHDLoad. Byli to Harry i Mr Larmer. Było to dla mnie bardzo szczęśliwe wydarzenie. Po pewnym czasie projekt WHDLoad rozrósł się jeszcze bardziej. Więcej opcji, lepsza kompatybilność oraz wiele nowych programów instalujących napisanych przez wiele osób.
Obecnie WHDLoad jest bardzo stabilny i posiada wiele opcji. Wiele czasu i wysiłku kosztowało mnie napisanie WHDLoad, testowanie i poprawianie błędów. Myślę, że mało kto może sobie wyobrazić jak wiele - szczególnie, że większość elementów WHDLoad jest po prostu bardzo skomplikowana i trudna do analizy. Żądając opłaty rejestracyjnej od wersji 1.0 próbowałem uzyskać drobne podziekowanie oraz wsparcie za cały włożony wysiłek. Dzięki tej opłacie planowalem również wesprzeć innych autorów programów instalacyjnych, ale to zależalo od liczby rejestracji.
Mam nadzieję, że Ty również chcesz wesprzeć dalszy rozwój WHDLoad i nowych programów instalacyjnych. Pozwól spełnić marzenie, w którym pewnego dnia nie pozostanie żadna gra, która będzie walać się na dyskietkach, gdyż brak do niej programu instalującego...