Pregunta: | Val, m'he baixat l'instal.lador i tinc problemes amb la instal.lació o l'inici. Estic segur que ho fet tot correctament. Què faig ara? |
Resposta: |
Aquest comportament erroni pot ésser degut a un munt de raons :
|
Pregunta: | Tinc un joc per al qual no trobo un instal.lador. |
Resposta: | Faci un llistat dels programes que vol que siguin suportats. També pot incloure jocs que són instalables a disc dur per sí mateixos (arxius que poden copiar-se i/o instal·lador proveït pel mateix joc) que tinguin problemes (incloent-hi problemes de degradació senzills o que no disposen de la possibilitat de sortir del joc). Tingui en compte que una persona només és capaç de parxar uns 25 jocs per any. Indiqui amb un sistema de prioritats quins són els seus jocs favorits (per ex. mitjançant ! i +) i quins no li agraden (-), i confirmi per vostè mateix quins jocs disposen ja de la possibilitat d'ésser instal·lats a disc dur. |
Pregunta: | És possible utilizar WHDLoad per a instal·lar una demo o un joc que utiliza el sistema operatiu? |
Resposta: | En general no és possible per a una demo o un joc que s'executa dintre de WHDLoad accedir al S.O. des del moment que WHDLoad ha estat arrencat. Vostè com a programador de l'Esclau requerit ha de parxar tots els accessos al S.O., Ja sigui deshabilitant-los o emulant-los adequadament. Per a l'emulació existeixen els paquets anomenats KickEmu, que es troben disponibles per a diferents versions de la Kickstart (per ex. 'Sources/whdload/kick13.s'). Si s'utilitza una imatge d'una kickstart real, es crea un entorn de S.O. complert dintre de la memòria de WHDLoad. També hi ha un fitxer ReadMe extra relacionat amb això: 'Sources/whdload/kick.readme'. |
Pregunta: | Si WHDLoad utilitza la MMU (no està configurada l'opció NoMMU/S i en un 68030 l'opció MMU/S es troba configurada) i hi ha breus errors en els gràfics i/o en la música (per ex. Beast2). Es tracta d'un error? |
Resposta: | Això succeeix durant la càrrega. La raó és que WHDLoad ha de deshabilitar les interrupcions durant la càrrega per un curt període de temps si s'està utilitzant la MMU. Aquest comportament no pot canviar-se. |
Pregunta: | Quan intento utilitzar el Tooltype (eina) NTSC, WHDLoad mostrá un codi d'error de Gurú (Guru code). |
Resposta: | Existeix un error a l'ScreenManager del MCP 1.30 que causa que les cridades OpenScreenTags de WHDLoad es corrompin. Desactivi l'ScreenManager en MCP per a intentar solucionar el problema. |
Pregunta: | Quan executo jocs aquests van més ràpid del normal (la música sona estranya) i la part inferior de la pantalla desapareix. He provat amb els Tooltypes PAL i NTSC no sembla que ajudi en res. |
Resposta: | Si vostè està utilitzant el driver de monitor Voodoo, desactivi "FakeNativeModes" en els Tooltypes del driver del monitor. |
L'usuari pregunta: |
En relació amb el registre de WHDLoad, penso que és completament correcte demandar un pagament pel shareware però és lleugerament injust en el meu cas, atès que els vells Esclaus de
WHDLoad funcionen sense registrar i no mostren cap quadre de diàleg. No obstant això recentment vaig trobar un original que havia estat esperant molt de temps: Shadowlands. He instal·lat
el joc usant l'instal·lador de WHDLoad apropiat, però sense la versió registrada és impossible guardar la partida del joc; ni tan sols hi ha una opció de desar novament a disc. I si penso
que els 30 DM que s'han afegit al preu són simplement per a tenir un joc jugable (degut a la importantíssima opció de desar) llavors penso: "per a què vaig comprar l'original?", tot i que
m'hagi costat barat!
Correcte, si jo tingués altres jocs originals amb funcionalitats extra un cop registrats, faria que s'incentivés el fet de registrar-se. Però, només per a un joc? |
Harry respon: |
El cost del treball d'instal·lació no pot ésser estimat correctament de totes maneres - si s'hagués basat en el número d'hores requerit per a produir els instal·ladors, llavors WHDLoad
hauria d'haver tingut un cost mitjà de registre entorn els 150-200 DM.
Jo treballo en un joc aproximadament 15 hores per terme mig (ho admeto, faig algunes coses complicades i enrevesades) i de vegades més. Per exemple he passat 40 hores amb l'Unreal i encara no l'he acabat. Per a això, el programa ha d'estar completament testejat i ha d'executar-se (excepte en algunes rares excepcions, on de vegades simplement no puc anar més lluny en un joc tot i que hi he estat treballant-hi durant molt de temps - com p. ex. Masterblazer i la seva taula de puntuacions màximes). Si jo demanés 20 DM per hora (un preu bastant barat per a aquest tipus de treball a Alemanya) això duria a 300 DM per instal·lador, què, multiplicat per 35 instal·ladors, fa un total de 10.000 DM. *De fet* també puc guanyar diners a la indústria com a suport de programació durant aquest temps. Jo no estic aquí darrera dels diners, i intento que els meus instal·ladors sempre funcionen amb la versió més antiga possible, però no es queixi si un instal·lador *realment* necessita una versió mes nova (especialment els meus)... Simplement vegi el cost de registre com a una recompensa pels instal·ladors fets anteriorment. |