Registrering
For seneste information omkring registrering henvises også til WHDLoad hjemmesiden.
Den nuværende version af WHDLoad er intakt. Dette betyder at der ikke er nogen
funktionelle indskrækninger i den uregistrerede form. Udover at nogle forfattere
kun har lavet deres slaves så de virker i den registrerede version af WHDLoad.
For at huske dig på at registrere,
viser WHDLoad en påmindelse herom hver gang den startes. Efter du har registreret
vil du modtage en personlig nøglefil som skjuler denne påmindelse.
Nøglefilen du modtager vil være gyldig til alle fremtidige versioner af WHDLoad.
Registreringsbeløbet er 30 USD eller 20 EUR. Kan du ikke modtage nøglefilen
via email skal du vedlægge 5 USD eller 5 EUR for media og brevafsendings afgifter.
Beløbet kan sendes kontant eller via en online registrering
(Kræver kredit kort eller PayPal konto). Vil du betale kontant skal du udfylde registrerings blanketten og lægge denne sammen med
pengene (ingen mønter!) i en kuvert (læg pengene inden i papiret) og send dem til min
addresse.
Sidste ord
Her er lidt mere information om mig og historien bag WHDLoad.
I løbet
af min skoletid stødte jeg første gang på elektronik. Min bror, som er
flere år ældre end mig, har bygget forskellige ting hermed. Dette imponerede
mig meget og jeg begyndte at gøre det samme. Jeg byggede (eller prøvede at bygge)
forskellige elektriske apparater begyndende med nogle blinkende LED'er over
forstærkere og mere. Senere blev computere mere populære og jeg havde adgang
til en maskine kaldet KC85. Jeg ønskede at jeg havde min egen computer, men
dette var, af forskellige grunde, ikke muligt på daværende tidspunkt. Så jeg
startede med at bygge en computer ud fra konstruktions manualen der var trykt
i et tysk magasin kaldet Funkamateur. I denne periode var der politiske
ændringer i Tyskland some gjorde den forældet, og jeg stoppede med at arbejde
på den. Jeg fik en gammel CBM 3032 maskine fra en ven og begyndte at programmere
den. Først i Basic og senere i maskinkode (af hensyn til fart). Jeg skrev et
lille Backgammon program og et hurtigt spil over livet (Cromwell) simulator.
Omkring 1990 købte jeg min første Amiga, en A500. Jeg havde meget sjov med
mine første spil: Corporation og RoboCop2. I løbet af denne tid brugte jeg mest
min Amiga til spil. Senere startede jeg med at programmere i assembler. Jeg
skrev nogle små værktøjer, hvoraf WRip nok er det mest kendte af dem. I julen
1994 kodede jeg de første byte af WHDLoad. Grunden var Cannon Fodder 2, som
var umuligt at spille fra floppy disk. Jeg havde tidligere set en harddisk
installation af Agony og var virkelig imponeret. Jeg undrede mig over hvordan
dette virkede. Spillet kørte ikke under operativ systemet men installationen
hentede filerne fra harddisken. Efter at have kigget mere på det forstod jeg
det, og begyndte at skrive noget lignende til CF2. Koden lå længe urørt på min
harddisk. I februar 1996 rodede jeg med det igen. Jeg havde en ide til et
program som indeholder alt det tekniske til at degradere og skifte OS, sammenlignet
med en mappe. Og en anden del (slaven) som som skulle indeholde det specifikke
indhold som programmet skal installere. Og således blev WHDLoad født. Jeg
arbejdede jævnligt med WHDLoad. Jeg skrev installationer til Gods og Chaos Engine,
og i August 1996 blev den første offentlige version af WHDLoad (0.43) uploadet til
Aminet. Jeg fik ikke meget respons på den, men fortsatte med at arbejde på WHDLoad.
Jeg implementerede flere features og fjernede fejl. I starten af 1997 lavede jeg
den første WWW side til WHDLoad. I April 1997 kontaktede de første folk mig, som
var interesseret i at skrive installationer vha. WHDLoad. Det var Harry og Mr Larmer.
Dette var et meget lykkeligt øjeblik for mig. Over tid voksede WHDLoad projektet endnu
mere. Flere features, bedre kompatibilitet og en masse nye installationer programmeret
af forskellige folk.
idag er WHDLoad meget stabil og har en masse features. Det har taget en masse
arbejde og tid at skrive, teste og rette fejl. Jeg tror ikke mange folk kan forestille
sig det - specielt fordi mange dele af WHDLoad ikke kan debugges. Da jeg startede med
at bede om et registrerings beløb med WHDLoad version 1.0 prøvede jeg at få noget
påskønnelse og support for min arbejdsindsats. Jeg har også planlagt at dele dette
beløb med andre forfattere af WHDLoad installationer, men dette afhænger af antallet
af registreringer.
Jeg håber at også du vil støtte den fremtidige udvikling af WHDLoad og nye
installationer. Hjælp til at drømmen om at der en dag ikke længere vil være et spil
der er nødt til at ligge på en floppy disk fordi der ikke er nogen install for det
vil komme til virkelighed...